De derde dimensie van het IDG-Framework: Relating (verbinden) speelt een cruciale rol in het vormen van leiders die in staat zijn om betekenisvolle verbindingen met anderen te creëren. Wat Relating onderscheidt van de andere dimensies in het IDG-framework, is de nadruk op het vermogen om authentieke relaties op te bouwen en een gevoel van verbondenheid te stimuleren. Terwijl Thinking zich richt op cognitieve processen en Being op de relatie met onszelf, draait Relating puur om de kwaliteit van onze verbindingen met anderen.
Relating benadrukt vier essentiële onderliggende vaardigheden:
Waardering, dat helpt om de kwaliteiten en bijdragen van anderen te erkennen en te waarderen;
Verbondenheid, die het vermogen omvat om authentieke relaties te creëren en een gevoel van gemeenschap op te bouwen;
Nederigheid, dat vereist dat je jezelf kunt relativeren en openstaat voor de perspectieven van anderen;
Empathie & Compassie, die essentieel zijn voor het begrijpen van de emoties van anderen en het tonen van oprechte zorg en steun.
Deze vaardigheden vormen de kern van het vermogen om te verbinden en zijn cruciaal voor leiders die willen bijdragen aan een inclusieve en harmonieuze omgeving.
Berichten over 3. Relating (sociale vaardigheden):
3. Relating (sociale vaardigheden)
De derde dimensie van het IDG-Framework: Relating (verbinden) speelt een cruciale rol in het vormen van leiders die in staat zijn om betekenisvolle verbindingen met anderen te creëren. Wat Relating onderscheidt van de andere dimensies in het IDG-framework, is de nadruk op het vermogen om authentieke relaties op te bouwen en een gevoel van verbondenheid te stimuleren. Terwijl Thinking zich richt op cognitieve processen en Being op de relatie met onszelf, draait Relating puur om de kwaliteit van onze verbindingen met anderen.
Relating benadrukt vier essentiële onderliggende vaardigheden:
Deze vaardigheden vormen de kern van het vermogen om te verbinden en zijn cruciaal voor leiders die willen bijdragen aan een inclusieve en harmonieuze omgeving.
Renew cache